GEPERSONALISEERD SAMEN LEREN IN HET SECUNDAIR ONDERWIJS
Deze vorming is bedoeld als ondersteuning voor de uitwerking van zelfregulerende vaardigheden in de PAV les. We gebruiken hierbij het model van Zimmerman. Het model omschrijft verschillende strategieën die je kan gebruiken om zowel je gedrag, gedachten, emoties als motivatie te sturen. Het model omvat met andere woorden de vier verschillende componenten van zelfsturing.
Daarnaast bestaat zelfsturend leren ook uit verschillende fasen. Er zijn drie fasen: een voorbereidingsfase die alle zelf-sturingsstrategieën omvat die men kan gebruiken voordat men daadwerkelijk aan een leeractiviteit begint. Na deze fase volgt een uitvoeringsfase, waarin ze alle soorten strategieën voorstellen terwijl men midden in het leerproces zit. En tot slot gaat men door een reflectiefase. Dit verwijst naar alle zelf-sturingsstrategieën die men kan gebruiken na het beëindigen van een bepaalde leertaak.
Concreet gaan we in deze vorming in op de verschillende aspecten en fasen van zelfregulerend leren, de vaardigheden die nodig zijn om te ontwikkelen en welke ontwikkeling de leerling doorloopt en het uitwerken van duidelijke voorbeelden in de klaspraktijk.
Na dit sessie:
Leerkrachten PAV
Mathieu De Boever is pedagogisch begeleider secundair onderwijs bij de PBD-GO!. Hij staat in voor duaal leren, geïntegreerd leren en PAV.
GROEP 1 – Effectieve didactiek: zelfregulerend leren in PAV
woensdag 5 oktober 2022 van 9:30 uur tot 12:30 uur
Webinar
Prijs: €0
OF
GROEP 2 – Effectieve didactiek: zelfregulerend leren in PAV
dinsdag 25 oktober 2022 van 9:30 uur tot 12:30 uur
Webinar
Prijs: €0
OF
GROEP 3 – Effectieve didactiek: zelfregulerend leren in PAV
maandag 21 november 2022 van 9:30 uur tot 12:30 uur
Webinar
Prijs: €0