ADHD, ADD, ASS, OCD, ODD, MCDD. Het zijn afkortingen waar we als leerkrachten steeds vaker mee geconfronteerd worden. In elke klas zitten kinderen met labels, met diagnoses. Diagnoses die gepaard gaan met stappenplannen die soms helpen, maar soms ook niet.
We zitten allemaal wat met de handen in het haar. We zoeken, worstelen, proberen, maar we zijn geen psychologen.
En in onze zoektocht om te helpen, verliezen we zo ook soms onszelf uit het oog.
In deze workshop gaan we dieper in op het mentale welzijn van onze leerlingen maar ook van onszelf.
Praten helpt wordt gezegd, maar hoe kunnen we praten als we nooit de woorden hebben aangeleerd. In deze workshop gaan we op zoek naar oorzaken, naar taal, naar het antwoord op wat ‘normaal’ en ‘abnormaal’ is.
We stellen een methodiek aan je voor die vertrekt van een dergelijke preventieve aanpak, op kindermaat vanaf 10 jaar. We maken tijd om uit te wisselen wat we weten en niet weten.
Weten wat je niet weet helpt je soms om iets beter te begrijpen.
Prijs
110 euro